Quatro Cannes Lions por ano: um apelo humanitário

Campanhas humanitárias costumam ir muito bem no Cannes Lions. É o sonho de muitos criativos, aliás, unir sua criatividade com uma causa social para uma solução brilhante, que ajude a sociedade e ainda garanta prêmios e um grande reconhecimento.

Mas nem tudo são flores. Como mostra o vídeo da Icongo (Indian Confederation of NGO’s – Confederação Indiana de ONG’s, em tradução livre), o período de março a junho é maravilhoso, cheio de ideias inovadoras e ações que realmente fazem a diferença para quem mais precisa. Acompanhadas de um videocase inspirador, essas campanhas são inscrita no Festival e ganham apelo justamente pela causa humanitária. Mas depois de um Leão, fim de papo: muitos serviços são descontinuados sem cerimônia.

Por isso, a organização fez um apelo a Terry Savage, CEO do Cannes Lions: faça mais de um festival por ano. Assim, agências e criativos olharão para causas sociais também em outros meses além de março a junho. O manifesto é assinado por Jeroninio Almeida, diretor e fundador da Icongo.

Ao mesmo tempo que um apelo por mais atenção às causas sociais, o vídeo e o manifesto são também uma crítica velada às agências e marcas que interrompem suas ações assim que reconhecidas.

Leia o manifesto completo abaixo:

Dear Mr. #‎TerrySavage,

It’s often said that the entire universe conspires to get a good deed done. Well, in the case of advertising creativity, one could say it conspires a lot more during the months leading up to the #‎CannesLionsFestival in June every year.

Which is a good thing. Because it is during this short burst of a couple of months that creative thinkers slam pedal to metal and we witness the birth of brilliant campaigns that benefit humanity. Myriad ideas that feed the hungry, educate the underprivileged, address inequalities and make the world a much better place.

That’s commendable and incredibly inspiring because these cause-related ideas are not for personal gain. These are ideas for good. Selfless demonstrations of the fact that for every social injustice in this world, there’s a copywriter and an art director who are determined to change it. The last vestiges of hope for a world consumed by commercial decay.

It’s 3 months of pure, unadulterated, cockle-warming service to humankind.

But therein lies the problem: Why should the good work stop after the Awards are given out in June? Why should the world be a happier place for just 3 months every year?

We spoke to many underprivileged beneficiaries and understood their obvious disappointment at the abrupt discontinuation of many wonderful initiatives, shortly after the ideas win a Lion. Or soon after they don’t win one, for that matter.

As head of the world’s pre-eminent creative awards festival, you can easily change that. We believe there’s a simple way to ensure many wonderful ideas impact lives positively for not just 3 odd months, but throughout the year.

Please have a look at the attached video for our suggestion. We believe you’ll find it to be a practical solution to the problem at hand.

Do let us know what you think and thanks for taking time to read through this.

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- Os principais achados da redação do Inspirad para inspirar você.